Twórz backup materiałów!

Straciłem wszystkie materiały

Chyba tego zdania, nikt by nie chciał usłyszeć, ani takiej sytuacji przeżyć. Aby nie śniły się Tobie takie koszmary najlepiej, abyś robił backup wszystkiego, co jest dla Ciebie ważne.

Możesz wykonać backup na 3 sposoby:
a/ Dysk zewnętrzny
b/ Chmura internetowa
c/ Serwer NAS

Dwa pierwsze rozwiązania są tanie jeżeli patrzymy na miesięczne rozwiązanie oraz jeżeli nie potrzebujemy bardzo dużej przestrzeni dyskowej, która jest dostępna z każdego miejsca na ziemi.

Dysk zewnętrzny – 2 TB około 300 zł.

Najlepiej patrzeć na zaufane firmy oraz na gwarancję tych urządzeń. Fajnie jakby obejmowała przywrócenie plików na wypadek uszkodzenia urządzenia. Jest to bardzo kluczowe w gwarancji, bo gdy tego nie będzie to musisz się liczyć z naprawdę dużymi kosztami u firm zewnętrznych.

Chmura internetowa – zależy

Rekomenduje dwie, z których korzystam.

Google Drive – 41 zł/ mies. – 2 TB
Dlaczego dysk od Google? Każdy z nas ma Gmaila dlatego udostępnianie plików nie będzie stanowiło najmniejszego problemu.

One Drive – 18 zł/mies. – 1 TB
To rozwiązanie wydaje mi się, że jest dla klientów indywidualnych niż dla firm. Jeżeli nie chcesz stracić zdjęć z wyjazdu rodzinnego to to jest optymalne rozwiązanie.

Serwer NAS

To jest rozwiązanie dla
a/ Firm
b/ Osób, które mają za dużo pieniędzy
Nie będę się rozwijał na ten temat, bo mało osób z Was skorzysta, a w ostatnim filmie na YouTube bardzo dużo o tym opowiedziałem, więc zapraszam na film.


A Ty jak “backupujesz” swoje materiały?

Chcesz wiedzieć więcej? Zaobserwuj mnie!